Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Vier varianten Maxus EV80 op IAA


image/jpeg

Maxus, het automerk dat lichte bedrijfswagens bouwt en volledigonderdeel is van China's grootste automobielfabrikant SAIC Motor, laat deze maand op de 67eIAA bedrijfswagententoonstelling in Hannover (20-27 september 2018) vier nieuwe varianten zien van de emissieloze bedrijfswagen EV80.

De nieuwe bedrijfswagens zijn te zien op stand C79 in hal 13. Tijdens de persconferentie van Maxus op woensdag 19 september om 12:35 uur zal tevens een belangrijke nieuwe samenwerking in Europa worden aangekondigd. Gedurende de beurs zijn er twee EV80-bedrijfswagens beschikbaar voor bezoekers om een proefrit te maken.

Bereik van 200 km
De nieuwe EV80, voorzien van een vernieuwd design van exterieur en interieur, is te zien als chassis-cabine, standaard gesloten bestelwagen, bestelwagen met verhoogd dak en een rolstoeltoegankelijke variant. Alle vier de uitvoeringen beschikken over een plug-in aandrijflijn en een LifePo4 Lithium-ion accu met hoge capaciteit die, afhankelijk van de configuratie van de auto, een bereik van 200 km mogelijk maakt en een oplaadtijd heeft van slechts twee uur met een DC-oplader. Een unieke eigenschap is dat de auto zowel aan een AC- (wisselstroom, regulier laden) als DC-lader (gelijkstroom, snelladen) kan worden opgeladen.
De standaard uitvoering van de Maxus EV80 kan worden ingericht als personenbus met acht zitplaatsen plus bestuurder. De rolstoeltoegankelijke EV80 is ontwikkeld in samenwerking met de toonaangevende Europese fabrikant AMF-BRUNS en beschikt over een speciaal liftsysteem. Er is ruimte voor vier rolstoelen, of zeven reguliere zitplaatsen en één rolstoel.
De Maxus EV80 is de enige volledig elektrisch aangedreven bedrijfswagen in zijn klasse die in Europa leverbaar is. In tegenstelling tot andere aanbieders van elektrische bedrijfswagens van dit formaat is Maxus in staat om snel grote aantallen auto's te kunnen leveren aan Europese fleetowners, met dank aan de grote productiecapaciteit in China. De technologie van de EV80 heeft zich inmiddels bewezen, aangezien Maxus al een aantal jaren elektrische bedrijfswagens bouwt voor diverse Aziatische markten. 

Uitgebreide praktische mogelijkheden
De eerste voertuigen zijn inmiddels al afgeleverd aan klanten in Duitsland, Oostenrijk en Nederland. Andere Europese landen volgen snel, aangezien Maxus plannen heeft de gehele Europese markt te bedienen. Om dit te bereiken worden op korte termijn nieuwe samenwerkingsverbanden aangekondigd met grotere Europese bedrijven voor de inzet van de EV80 in de vloot.
De Maxus EV80 biedt de praktische en uitgebreide mogelijkheden die gevraagd worden door fleetmanagers. De standaard bestelwagen beschikt over een laadvloerlengte van 3.300 mm, een breedte van 1.770 mm en een hoogte van 1.710 mm (1.920 mm voor de versie met verhoogd dak). Dat resulteert in een laadvolume van 10,2 m3(11,5 m3met hoog dak), bereikbaar via wijd openende deuren achterin en opzij. Het maximum laadvermogen is 950 kg (915 kg met hoog dak). De uitvoering met chassis en cabine kan geheel naar wens van de klant worden opgebouwd.
De standaarduitrusting van de nieuwe EV80 is buitengewoon compleet met zaken als airconditioning, elektrisch bediende zijruiten, ABS, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels en optioneel parkeersensoren achter en een 10-inch infotainmentscherm.

Veelzijdigheid en duurzaamheid
SAIC Mobility Europe, een divisie van SAIC, de grootste autofabrikant van China, start de activiteiten in Europa met de introductie van het bedrijfswagenmerk Maxus. Voorafgaand aan de Europa-brede lancering van het merk in 2019 is Maxus al samenwerkingsovereenkomsten aangegaan met grote bedrijven en fleetowners die de uitstoot van hun vloot willen verminderen en de operationele kosten terugdringen.
De ‘Total Cost of Ownership’ van EV80-varianten zijn vergelijkbaar met die van hun concurrenten op diesel, gemeten over de levensduur van de voertuigen, waardoor bedrijven hun totale uitgaven aan wagenparkactiviteiten kunnen verminderen. De prijzen in Europa beginnen bij 47.500 euro (exclusief BTW). Verdere details over de kosten voor de volledige levensduur van de bestelwagen zullen op de IAA worden onthuld.
Pieter Gabriëls, managing director van SAIC Mobility Europe, zegt hierover: "De IAA in Hannover is de eerste grote autotentoonstelling in Europa waar Maxus aanwezig is en biedt ons een prachtige kans om de veelzijdigheid van het EV80-platform te laten zien, naast de duurzaamheid van het model. We liggen op schema voor de brede merkintroductie in 2019, waarvan samenwerking met distributie- en fleetpartners een belangrijk onderdeel is. Op dat gebied zullen we spectaculair nieuws brengen in Hannover."
"De grote actieradius, afwezigheid van uitstoot en de korte oplaadtijd maken van de nieuwe Maxus EV80 de ideale oplossing voor bedrijven die hun vloot groener willen maken. Onze auto's realiseren niet alleen een verlaging van de operationele kosten, ook de CO2-footprint wordt aanzienlijk verlaagd en zo voldoen bedrijven makkelijker aan de steeds strenger wordende uitstooteisen in de grote steden. De toekomst ziet er voor Maxus rooskleurig uit en dat is een mooie voorbode voor de komst van de SAIC-groep naar Europa."

SAIC Mobility Europe is verantwoordelijk voor de introductie van een aantal SAIC-merken, producten en diensten in Europa. De afdeling fleetmanagement maakt de nieuwe Maxus EV80 beschikbaar voor meer dan 200 grote fleetowners in Europa.
  

| Disclaimer