Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Vernieuwde Suzuki Vitara nu bij de dealer


image/jpeg

Wie nu naar de Suzuki-dealer gaat, zal zien dat de Vitara aldaar in de showroom, er iets anders uit ziet dan tot voor kort. Dat heeft er alles mee te maken dat de Vitara aangepast is. Zowel aan de buitenzijde, als de uitrusting, als de motoren werden onder handen genomen. Naast het strakkere design worden er ook extra veiligheidssystemen geleverd.

image/jpeg

Wat als eerste opvalt, is de strakkere neus van de auto. Hij is daarmee jonger en energieker. De designers gaven ook de grille, bumpers, koplampen en led-dagrijverlichting een nieuw uiterlijk.  Tevens werd een deel van de achterzijde opnieuw vormgegeven en kregen de nieuwe achterlichten nu drie strepen. In de auto zorgt een nieuw materiaal -dat zachter voelt en er luxer uit ziet- dat hij meer een premium ervaring biedt. Nieuwe assistentiesystemen maken dat gevoel waarheid. Denk aan Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning & Prevention, Rear cross traffic alert, verkeersbordenherkenning en dode hoek detectie.  Dit is de technisch meest geavanceerde Vitara ooit.

Onderhuidse techniek
Onder de motorkap zit klein nieuws dat meteen groot nieuws is. Suzuki durft! Wie een auto ziet als de Vitara, heeft misschien wel het idee: daar hoort minimaal een 1.6 liter motor in. Niets is minder waar. Suzuki haalt de turboloze 1.6 benzinemotor uit het programma en vervangt deze door een driecilinder 1.0 BoosterJet benzinemotor mét turbo. Gewaagd? Hmmm nou nee, want de motor is bekend uit de Suzuki S-Cross. Hij levert  levert 112 pk vermogen en 170 Nm trekkracht. Dat is op zich een prima vermogen om mee te komen met het dagelijkse verkeer. Wilt u over de 200 kilometer per uur blazen op de Duitse snelwegen, dan is de Vitara niet geschikt, maar wie een aansprekende auto wil rijden met een giga-zuinig verbruik, is meer dan goed bediend met de basis motor van de Vitata. De tweede motor wordt al geleverd in de huidige (eigenlijk nu dan het vorige) model Vitara: de 1.4 BoosterJet. Deze produceert 140 pk bij een koppel van 220 Nm. Deze uitvoering is standaard uitgerust met een zesversnellingsbak  Beide modellen van optioneel leverbaar met AllGrip vierwielaandrijving.

Prijzen
De compacte SUV met nieuwe 1.0 Boosterjet-benzinemotor met turbo is verkrijgbaar vanaf 21.999 euro. De prijzen van de sterkere Vitara 1.4 Boosterjet beginnen bij 27.499 euro. Omdat Suzuki zich heel goed realiseert dat Private Lease helemaal hét dingetje van nu is, is er een speciaal introductieaanbod voor consumenten. U rijdt nu al een Vitara vanaf 309 euro per maand. Wie gaat rekenen wat zijn eigen auto kost aan afschrijving, wegenbelasting, verzekering en onderhoud, zal moeten erkennen dat het bedrag dat Suzuki vraagt, eigenlijk niet kán. Van een beetje auto, en dan alle genoemde kosten meegerekend, kom je al (ver) boven de 300 euro uit. In dit geval rij je voor dat bedrag in een nieuwe Vitara, het is instappen en alleen het bedrag aan tanken komt er nog bij. De nieuwe 1.0 Boosterjet is leverbaar in de uitvoeringen Comfort, Select en Stijl. Een handgeschakelde vijfversnellingsbak is standaard.

image/jpeg
  

| Disclaimer