Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuwe Peugeot 3008 heeft de WOW-factor


image/jpeg

 

Het wordt spannend in de showroom!


Bij het ontwerp van de nieuwe 3008 trok Peugeot alle design-registers open. Dat is te zien aan deze nieuwe cross-over. Hij heeft een heel modern en spannend uiterlijk, zonder overdreven futuristisch te zijn. Hij heeft wel trekjes weg van andere modellen van andere merken maar toch een geheel eigen Peugeot-gezicht plus verrassende stijlkenmerken. Aan alles kan je zien: over deze auto is lang en goed nagedacht. Wie dat ook eens in het echt wil zien, kan nu naar de showroom. De nieuwe 3008 staat klaar om u te verrassen.

Pardon, cross-over? Peugeot bestempelt de nieuwe 3008 voortaan als SUV in plaats van als crossover. Begrijpelijk, het aandeel van C-segment SUV's is in de afgelopen jaren ruim verdubbeld. Het is zelfs zo groot dat 1 op de 10 in Europa verkochte auto's een SUV uit het C-segment is. Dat gat kon Peugeot niet open laten liggen. De overgang van cross-over naar SUV is zichtbaar aan het uiterlijk. Hij oogt stoerder, robuuster en meer volwassen. De ontwerpers hebben zich compleet uitgeleefd op het optisch zwevende dak, de grote grille en de unieke vouwen in de zijkant. Ten opzichte van zijn voorganger is de 3008 met 8 cm gegroeid. Die lengte kwam voor het grootste deel (62 mm) ten goede aan de wielbasis en daarmee aan de ruimte voor de inzittenden. De breedte bleef met 1,84 m gelijk maar Peugeot claimt ook hier aan ruimte te hebben gewonnen. Het meeste winst zien we helemaal achterin: de bagageruimte groeide van 432 naar 520 liter.

image/jpeg

Verrassend interieur

De toekomst van autorijden is zichtbaar in de 3008. Centraal op het dashboard staat een 8 inch touchscreen. Hierin zit de bediening van alle elektronica en mogelijkheden van de SUV. Daaronder zijn zes 'toggle switches' gemonteerd die direct toegang geven tot de radio, airco, navigatie, auto-instellingen, telefoon en mobiele apps. Niet alleen handig maar ook reuze mooi. Uniek is ook het volledig digitale instrumentarium. Dat staat als een soort van head-up display bovenop het dashboard en is volledig naar smaak en wens te personaliseren. Peugeot noemt dit concept: i-Cockpit. In dat concept past 'i-Cockpit Amplify'. Daarbij worden de zintuigen van de inzittenden op verrassende wijze geprikkeld. Afhankelijk van de ingestelde stand wordt gespeeld met de interieurverlichting, de geluidsinstellingen, de geur (dankzij een parfumeur) alsook de massagestanden van de voorstoelen. Dit levert keer op keer een eigen unieke sfeer op aan boord.

Modern motorengamma
Het motorengamma bestaat uit turbomotoren. Bij de benzines zijn dat de 1.2
Puretech met 130 pk en de 1.6 e-THP met 165 pk. Die laatste is standaard uitgerust met een automaat, de 1.2 Puretech optioneel ook. Die 1.2liter motor is een driecilinder. Huh in dit formaat auto een driecilinder. Jazeker, en hij levert nog eens geen knullige prestaties ook. De techniek is zo geperfectioneerd dat deze krachtbron goed bij de bel kan. Dieselen kan met de 120 pk sterke 1.6 BlueHDi en een 150 of 180 pk sterke variant van de 2.0 BlueHDi. Zowel de 120 alsook de 180 pk sterke versie zijn leverbaar met een automaat. De luxe die aan boord geleverd kan worden, is bijna overdreven. We noemen een Focal audiosysteem, een handsfree achterklep, een uitgebreide connectie met de smartphone, een 3D-navigatiesysteem, stoelen met massagestand en een adaptieve cruise control. Daarbij waken talloze actieve elektronische veiligheidssystemen over het feit dat je binnen de lijntjes blijft rijden, niet te vermoeid achter het stuur zit of dat je niet zomaar op een voorligger knalt.

 image/jpeg
  

| Disclaimer