Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuwe Honda CR-V: Meer ruimte, comfort, gemak en technologie


image/jpeg

Al sinds de introductie van de originele CR-V in 1995 is het model een maatstaf voor ruimte-efficiëntie in de SUV-sector. Het geheel nieuwe model, dat later dit jaar verkrijgbaar zal zijn in de Europese regio, bouwt voort op dit erfgoed om de meest praktische en comfortabele CR-V tot nu toe te leveren.


Aan het begin van de creatie van de geheel nieuwe CR-V, hebben de ingenieurs van Honda het platform van het voertuig flink herzien. De wielen werden verder naar de hoeken van de auto verplaatst, waarbij de lengte van de wielbasis met 40 mm werd vergroot en de bodemvrijheid met 40 mm werd verbeterd. Deze wijziging in de wielbasis heeft, naast een toename in voertuigbreedte van 35 mm, meer ruimte voor de inzittenden mogelijk gemaakt, zonder dat dit invloed heeft op de totale lengte.

Meer ruimte voor inzittenden
Binnen is deze extra ruimte goed benut. Passagiers in de voorstoelen genieten van 5 mm meer hoofdruimte en 16 mm meer heupruimte. De tandemafstand tussen de zitplaatsen voor- en achterin wordt verder verbeterd met 50 mm, terwijl een dunnere brandstoftank die zich voor de achterwielen bevindt, ook de beenruimte achterin met 50 mm uitbreidt.
De openingshoek van de achterdeuren van de CR-V is met 6 graden toegenomen, wat, in combinatie met de toename van de zitruimte, de in- en uitstap voor passagiers vergemakkelijkt en de toegang voor de montage van kinderzitjes verbetert. Een ander opvallend kenmerk is het nieuwe 'wrap around'-onderportier, waardoor de kans op vuile kleding tijdens het uitstappen van de passagier wordt geminimaliseerd.

Zeven stoelen
Benzinemodellen van de CR-V zijn verkrijgbaar met de optie van zeven stoelen, waarbij alle drie de zitrijen verstelbare stoelen hebben, waardoor het langeafstandscomfort voor alle passagiers wordt gegarandeerd. De stoelen op de tweede rij van deze zevenzitter kunnen 150 mm naar voren en naar achteren schuiven, om een grote instapopening en een comfortabele zitpositie achterin te creëren, zelfs voor volwassenen. De stoelen op de derde rij kunnen, als ze niet nodig zijn, naar beneden en naar voren worden geklapt voor een grotere bagageruimte.
De capaciteit van de kofferbak is ook toonaangevend in zijn klasse, met de grootste laadruimte ooit in een CR-V. Nieuwe 60:40 in delen inklapbare rugleuningen die met een enkele handeling naar beneden geduwd kunnen worden, gecombineerd met een tweetraps verstelbare laadvloer aan de achterkant van de auto, maken sneller, gemakkelijker laden en een volledig vlak oppervlak voor grotere items tot de tweede rij stoelen mogelijk, wanneer de laadvloer zich in de bovenste positie bevindt. Deze verbeteringen hebben een laadruimte gecreëerd met een maximale laadlengte van 1.830 mm op de vijfzitter (of 1.800 mm op de zevenzitter) – een verbetering van een volle 250 mm op het vorige CR-V-model, en groot genoeg voor een mountainbike met een frame van 19,5 inches. Een andere optie voor eigenaren is om de laadvloer in de laagste positie in te stellen voor een diepere kofferbakruimte.

Gemak en technologie
De gloednieuwe CR-V bevat verder diverse functies voor gebruiksgemak en technologie.
De inzittenden voor- en achterin kunnen gebruik maken van portiervakken met extra grote capaciteit, mogelijk gemaakt door de luidsprekers hoger in de deurpanelen te plaatsen. Ze zijn groot genoeg voor een groot formaat tablet. Aan de voorkant kan het nieuwe middenconsole met drie modi aangepast worden aan een groot aantal vereisten; er is bijvoorbeeld een handig vak voor een smartphone of een ruimte die groot genoeg is voor een kleine handtas. Vanaf de Elegance-uitvoering zijn achterin twee USB-poorten beschikbaar, als oplaadpunten voor telefoons, tablets en andere persoonlijke elektronische apparaten. Het Executive-niveau profiteert ook van een handsfree achterklep, compleet met de mogelijkheid om de openingshoogte in te stellen voor gebruik in kleine ruimtes.
Eerste leveringen in Europa van de gloednieuwe Honda CR-V worden in het najaar van 2018 verwacht, waarbij de 1,5-liter VTEC TURBO-benzinemotor vanaf de lancering beschikbaar is, en een vijfpersoons-hybridemodel volgt in het begin van 2019.
  

| Disclaimer