Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuwe Ford Focus belooft meer goeds


image/jpeg

Hij was Auto van het Jaar en één van de leverbare motoren schopte het meerdere malen tot Motor van het Jaar. De Ford Focus is een belangrijke auto voor de Duitse autobouwer, en heeft een enorme schare fans in de hele wereld opgebouwd. Hij staat dan ook niet alleen bekend om zijn fantastische rijeigenschappen, maar ook om zijn aantrekkelijke prijs-waardeverhouding. Het model biedt veel technologie en een goede bouwkwaliteit voor een gunstige prijs. Dat geldt ook voor de nieuwe generatie die binnenkort bij de dealers arriveert. Echter, dit model is nog beter, want hij moet het opnemen tegen zware concurrentie uit alle windstreken. Bijzonder is daarom, dat de prijs nagenoeg gelijk is gebleven. Er is al een Focus vanaf 23.765 euro.


Voor dat bedrag krijg je een vijfdeurs Trend Edition met een 74 kW (100 pk) sterke 1.0 EcoBoost benzinemotor. Standaard is hij voorzien van een multimediasysteem met 6,5-inch touchscreen, Apple Carplay en Android Auto, lichtmetalen 16-inchwielen en airconditioning. Na de luxere Trend Edition Business (vanaf 24.715 euro) is er de sportief getinte Ford Focus ST Line (vanaf 27.565 euro). Deze heeft een sportiever uiterlijk, sportieve details aan de binnenzijde en een sportonderstel. Wie juist luxe wil, kan kiezen voor de Focus Titanium (vanaf 27.115 euro). Ook de nieuwe Ford Focus Wagon is per direct te bestellen. Hij biedt maximaal 1.650 liter bagageruimte en heeft altijd een meerprijs van 1.000 euro ten opzichte van zijn niet-wagonbroeder.

Motoren
Er zijn zeven motorvarianten. De 74 kW (100 pk) sterke versie van de driecilinder 1.0 EcoBoost benzinemotor is alleen verkrijgbaar in de Trend en Trend Business. De sterkere 1.0 EcoBoost met een vermogen van 92 kW (125 pk) is er alleen voor de ST Line en Titanium. De viercilinder 1.5 EcoBoost met vermogens van 110 kW (150 pk) en 129 kW (175 pk) is uitsluitend beschikbaar voor de sportieve Focus ST Line. Op dieselgebied is er de 1.5 EcoBlue dieselmotor met 70 kW (95 pk), die uitsluitend beschikbaar is voor de Focus Trend. Alle andere uitvoeringen zijn leverbaar met de 88 kW (120 pk) sterke versie van de 1.5 EcoBlue. Dan is er nog een 2.0 EcoBlue dieselversie met 110 kW (150 pk) die enkel beschikbaar is voor de Focus ST Line. Klanten die automaat willen rijden, zijn aangewezen op een Titanium of ST Line. In dat geval krijg je een gloednieuw ontwikkelde achttrapsautomaat. In deze prijsklasse is dat heel bijzonder.

image/jpeg

Innovaties
Het grote aantal innovaties is imponerend, vooral op het gebied van veiligheid en assistentie. Denk aan Adaptive Cruise Control (ACC) met Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane-Centring voor moeiteloos rijden in langzaam rijdend en stoppend fileverkeer. De koplampen maken gebruik van unieke, camera gestuurde bochtverlichting. Het Active Park Assist 2-systeem neemt nu ook de bediening van automaat, gaspedaal en remmen over om volledig zelfstandig te parkeren. Dan is er het Evasive Steering Assist, dat de bestuurder helpt om afremmende of langzamer rijdende voorliggers te ontwijken om een aanrijding te voorkomen. Ford belooft dat dit systeem sneller reageert dan een bestuurder zelf, dus dit is echt een extra stuk veiligheid.

De nieuwe Ford Focus is per direct te bestellen en staat vanaf nu in de Nederlandse showrooms. De extra luxe Focus Vignale en Focus Active (crossover) volgens na de zomer.

image/jpeg
  

| Disclaimer