Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Na 10 maanden: 100.0000 keer Citroën C3 Aircross Compact SUV verkocht


image/jpeg

Voor het Franse Citroën startte 2018 sterk: vanaf 1 januari tot nu werden van de Citroën C3 Aircross Compact SUV 70.0000 exemplaren verkocht. In 2017, direct al na de introductie van het model, werden er 30.000 verkocht. Dat zet de teller op 100.000 stuks. Dat maakt het nieuwe model het op één na best verkochte voertuig van Citroën vlak achter de C3. Citroën zag de wereldwijde verkoop in de eerste helft van het jaar met 9% stijgen.


Blijkbaar valt het verkooptoppertje in de smaak bij de Europeanen. Citroën roept zaken als een uniek ontwerp, een standaard modulaire lay-out, uitgebreide personalisatie en 12 rijhulpsystemen. In de praktijk zal het er op neerkomen dat mensen het een mooie auto vinden die lekker compleet en veilig is uitgerust. Enkele cijfers: 55% van de bestellingen betreffen het topmodel (Shine); 35% van de bestellingen omvat een van de vier interieurambiance-opties en 25% van de bestellingen omvat een tweekleurig dak en 30% betreft een kleurenpakket (kleurtonen op de dakbalken, kwartierversiering, spiegelbehuizingen en koplampring). Oftewel: de mogelijkheden die door Citroën geboden worden aan klanten, om te kiezen voor kleur/personalisatie, vinden gretig aftrek. Het model heeft tevens de Europese AUTOBEST 2018-prijs gewonnen en is in Engeland benoemd tot de Kleine SUV van het Jaar tijdens de AUTO EXPRESS Car Awards 2018

image/jpeg

image/jpeg
  

| Disclaimer