Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Mercedes-Benz GLE: Nieuwe generatie SUV-trendsetter


image/jpeg

De nieuwe Mercedes-Benz GLE zit boordevol innovaties. Het actieve onderstel E-ACTIVE BODY CONTROL op 48-voltbasis is een wereldprimeur, terwijl er op het gebied van rijassistentiesystemen een stap voorwaarts wordt gezet met de actieve file-assistent. Het interieur is nog ruimer en comfortabeler, een derde zitrij is als optie leverbaar.

De esthetische aantrekkingskracht van de GLE komt voort uit de harmonieuze interactie tussen emotie en intelligentie. Het design is van een tijdloze schoonheid, een combinatievan hightech en ambachtelijk vakmanschap,en gereduceerd tot het wezenlijke. Moderne luxe, op de weg en in het terrein:dat is de designboodschap van de nieuwe GLE. De proporties van de auto met een lange wielbasis, korte overhangen en grote velgen die de wielkasten goed opvullen laten er geen twijfel over bestaan dat deze auto zich in elk terrein thuis voelt en dat hij overal een goed figuur slaat. De GLE is ontworpen volgens de designstrategie van sensuele puurheid en het aantal lijnen is gereduceerd om de royale oppervlakken beter tot hun recht te laten komen. De oppervlakken worden afgewisseld met nauwkeurige grafische elementen. De GLE oogt ook van achteren bijzonder dynamisch. Hiervoor zorgt met name de gespierde schouderpartij, die zich uitstrekt van de C-stijlen tot de achterlichten. De reflectoren zijn verder naar onder geplaatst, waardoor de achterlichten smaller ogen.

image/jpeg

Luxueus elegant
Het interieur van de nieuwe GLE kenmerkt zich door het spanningsveld tussen de luxueuze, elegante ambiance van een Mercedes-Benz limousine en de robuuste, progressieve details van een SUV. Het centrale designelement van het dashboard is een sportieve, stijlvolle cockpit-unit die is ingebed in een krachtige, markant gevormde drager. De daaronder liggende drager loopt vloeiend over in de portierpanelen; het geïntegreerde sierdeel loopt eveneens rond de bestuurder en de voorpassagier om aan te sluiten op de portieren. De opvallende, verhoogde middenconsole vormt een robuust contrast met het dashboard, dat lijkt te zweven. Kenmerkend voor offroaders: de twee opvallende handgrepen op de middenconsole. Het interieur onderscheidt zich niet alleen door een goede ergonomie, de lederen oppervlakken zorgen tevens voor een moderne, luxueuze uitstraling waaraan ook de sierdelen en de elegante zonneschermen bijdragen. Alle bedieningselementen en displays beschikken over een nieuw design. Een maatje meer: de nieuwe GLE heeft een aanzienlijk langere wielbasis dan zijn voorganger (2.995 mm, plus 80 mm). Dit zorgt voor veel meer bewegingsvrijheid voor de inzittenden, met name achterin. De beenruimte op de tweede zitrij is met 69 mm toegenomen tot 1.045 mm. De hoofdruimte achterin bedraagt met de standaard vaste bankunit met leuning die in de verhouding 40:20:40 kan worden neergeklapt 1.025 mm, een toename van 33 mm. De bagageruimte heeft een volume tot 825 liter als de tweede zitrij in gebruik is en tot 2.055 liter als deze wordt neergeklapt.

image/jpeg

Zescilinder lijnmotor
Bij zijn introductie is de GLE in eerste instantie met een nieuwe zes-in-lijn benzinemotor leverbaar. Andere motoren, waaronder diesels en een plug-in hybrid, volgen later. Het eerste benzinemodel, de GLE 450 4MATIC, wordt aangedreven door een zescilindermotor met 48-volttechnologie. Deze levert 270 kW/367 pk vermogen en 500 Nm koppel, maar voor korte tijd zijn er 16 kW/22 pk en 250 Nm extra beschikbaar door de EQ Boost-functie. Een geïntegreerde startmotor/dynamo (ISG) is verantwoordelijk voor de hybride functies, zoals de EQ Boost en energieterugwinning.

Mondial de l’Automobil Parijs
De nieuwe GLE beleeft zijn publieksdebuut tijdens de Mondial de l’Automobil in Parijs (4 t/m 14 oktober 2018). Hij staat begin 2019 bij de dealers in de VS en Europa. Prijzen worden bij de verkoopstart bekendgemaakt, die tegen het einde van de herfst gaat plaatsvinden.

image/jpeg


  

| Disclaimer