Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

De nieuwe Renault Clio: Icoon van een nieuwe generatie


image/jpeg

Renault presenteert de volledig nieuwe Clio. Sinds de introductie van de eerste generatie in 1990 zijn circa vijftien miljoen exemplaren verkocht. Daarmee is de Clio wereldwijd het bestverkochte model van Groupe Renault. Sinds 2013 staat de Clio zelfs aan de top van het B-segment in Europa – sinds 2012 noteert Renault elk jaar wéér hogere verkoopcijfers voor de Clio.

De vijfde generatie Clio is opnieuw moderner en atletischer en bezit hetzelfde DNA dat al bijna dertig jaar verantwoordelijk is voor succes. Het nieuwe model bouwt voort op de sterke punten van de vorige generaties, met de sensuele vormen van de vorige generatie en oogt eleganter en dynamischer vanuit alle hoeken. Hij is expressiever, maar behoudt zijn slanke profiel. De motorkap valt op door de gebeeldhouwde karakterlijnen. De grille is vergroot en de voorbumper heeft een meer uitgesproken vormgeving met een grotere centrale luchtinlaat voor optimale motorkoeling.
Qua afmetingen is de nieuwe Renault Clio 12mm korter dan zijn voorganger (lengte 4050mm, breedte 1798mm), maar biedt daarbij wel een ruimer interieur. De carrosserie (hoogte 1440mm) is tot 48mm lager. Daaraan dragen ook de 17-inchwielen bij (afhankelijk van uitvoering). Details als de haaienvinantenne, full-LED-verlichting, verzonken achterklep en verchroomde raamomlijsting zorgen samen voor een modernere en kwalitatief hoogwaardige uitstraling.

Carrosseriekleuren
De nieuwe Clio is verkrijgbaar in diverse nieuwe carrosseriekleuren, waaronder Orange Valencia, Brun Vison en Bleu Celadon. De kleur Orange Valencia straalt het energieke karakter van de Clio uit en biedt een ongekende diepte en glans dankzij de speciale vernislaag die voor het eerst in de auto-industrie wordt toegepast. In totaal is de nieuwe Clio leverbaar met keuze uit elf carrosseriekleuren en drie exterieurpakketten (rood, oranje en zwart) om de auto verder te personaliseren.

image/jpeg

‘Evolutie en Revolutie’
Met het design volgens het principe ‘Evolutie en Revolutie’ biedt de nieuwe Renault Clio een volwassener carrosserieontwerp en een compleet nieuw interieur. Met zijn fraai gebeeldhouwde vormen en zelfverzekerde voorzijde straalt de nieuwe Clio dynamiek uit en oogt hij vooruitstrevend, terwijl hij onmiddellijk herkenbaar is als Clio. 100% van de onderdelen zijn compleet nieuw. In het nieuwe interieur warenn een kwalitatief hoogwaardige uitstraling en optimale ergonomie voor de bestuurder prioriteiten voor de interieurdesigners. Men is hierin geslaagd dankzij fraaie materialen, een zachte afwerking van dashboard, deurpanelen en omlijsting van de middenconsole, en zorgvuldig afgewerkte interieurbekleding. Zowel qua design als kwaliteitsuitstraling en technologie is het interieur geïnspireerd op dat van auto’s uit hogere segmenten. Daardoor profiteert de berijder van optimaal gebruiksgemak en uitgebreide functionaliteiten.

Initiale Paris
Als pionier van een nieuwe generatie is de nieuwe Renault Clio ook leverbaar in de nieuwe uitvoering R.S. Line – direct geïnspireerd door Renault Sport – en als Initiale Paris – de topuitvoering die ook een nieuw design heeft gekregen.
De nieuwe Clio is vanaf zomer 2019 bij de Renault dealer te bezichtigen. Prijzen worden in een later stadium bekend gemaakt.

image/jpeg
  

| Disclaimer