Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

De nieuwe BMW 8-serie Cabrio. Bijzonder: ook met dieselmotor


image/jpeg

De spionagefoto's van de nieuwe BMW 8-serie Cabrio circuleerden al maanden op het internet, nu is BMW zelf dan afgekomen met de nodige informatie over de nieuwe 8-serie in cabrio-uitvoering. Bijzonder, want het model maakt nogal de tongen los. Eerder dit jaar presenteerde BMW een volledig nieuwe 8-serie. Deze serie is feitelijk de opvolger van de 6-serie. Deze lijn kent nu nog 1 model, de 6-serie Gran Turismo. Eerder waren ook een 6-serie Coupé, Cabrio en GranCoupé leverbaar. De opvolgers van die drie modellen gaan nu 8-serie heten. De 8-serie Coupé werd goed ontvangen, alhoewel de critici de nodige vraagtekens hadden bij de interieurruimte en het uiterlijk van de auto. Met de Cabrio wordt die discussie er niet minder om.

Op haar geheel eigen wijze zet BMW een model neer dat brute trekjes heeft. De achterzijde is gespierd te noemen, de lijnen rank en van het front druipt de testosteron er af. Een top bokser in een strak maatpak zogezegd.
Bijzonder is dat de krachtpatser verkrijgbaar is met diverse motoren, waaronder zelfs een dieselversie. Hij wordt leverbaar als 840d xDrive met een 320 pk en 680 Nm sterke 3.0 zes-in-lijn dieselmotor in de neus.
Opmerkelijk, want menig autofabrikant neemt afscheid van diesel en gaat over
op kleinere turbo-benzinemotoren. Niet BMW, die lepelt gewoon een gigant van
een zescilinder in de auto die indrukkende prestaties kan leveren. Beide motorvarianten voldoen aan de emissienorm EU6d-TEMP en zijn uitgerust met een 8-traps Steptronic automaat en BMW xDrive intelligente vierwielaandrijving.

Complete range
Ook de M850i xDrive komt beschikbaar, een M Performance-model die een 530 pk en 750 Nm sterke 4.4 liter V8 benzinemotor in het vooronder heeft grommen.
De M850i sprint in 3,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De dichte 8-serie klaart dat klusje 0,2 tel eerder. De 840d heeft 5,2 seconden voor dezelfde sprint nodig, drie tienden meer dan de 840d xDrive Coupé. En dat bij een massa van respectievelijk 2.090 kilo (M850i xDrive) en 1.905 kilo (840d). De Cabrio wordt standaard geleverd met ongekend veel luxe en veiligheidssystemen. Standaard is er High Beam Assistant, Driving Assistant
functies inclusief Collision Warning en Pedestrian Warning met City Braking, Lane Departure Warning en Lane Change Warning, Speed Limit Info, Rear Cross Traffic Alert en Rear Collision warning, evenals Parking Assistant inclusief Reversing Assistant. Optioneel beschikbaar: Active Cruise Control met Stop & Go-functie, Driving Assistant Professional inclusief Steering and lane control assistant, Lane Keeping Assistant met actieve bescherming tegen zijdelingse aanrijdingen, uitwijkassistentie, afstandsinformatie, Crossing Traffic Warning, Priority Warning en Wrong-Way Warning, evenals Parking Assistant Plus met Surround View, Top View, Panorama View en Remote 3D View.
Duizelt het u al? Vraag dan maar niet wat de Individual afdeling van BMW nog meer te bieden heeft, wie zich helemaal laat gaan kan nagenoeg elk detail geheel naar eigen wens laten uitvoeren, van het stoelleder tot en met de chromen strips op de auto.

image/jpeg

image/jpeg

image/jpeg

Softtop

De Cabrio wordt geleverd met een optimaal gevoerde softtop. Dat dak laat zich tot een snelheid van 50 km/h in vijftien seconden openen of sluiten.
Een windscherm is standaard aanwezig. Wil je openingen in de hoofdsteunen die warme lucht in je nek blazen? Dan moet er even in de optielijst gekeken worden. Met het dak dicht kun je achterin 350 liter aan bagage meenemen, dat is 70 liter minder dan wat de Coupé kan verstouwen. slokt 420 liter op. De 8-serie Cabrio is 4,84 meter lang en 1,90 meter breed. Exact de maten van de Coupé. Om hem optisch nog wat meer cachet te geven, is de 8-serie Cabrio 2 mm  dan de Coupé. Op termijn volgen een volwaardige M8 én een 8-serie Gran Coupé.

image/jpeg
  

| Disclaimer