Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Citroën presenteert derde generatie Berlingo: Praktischer en comfortabeler


image/jpeg

Onlangs is de derde generatie Citroën Berlingo onthuld, een vervolg op het succesverhaal van het originele, simpele en functionele model dat altijd is blijven vernieuwen en synoniem werd voor ‘praktisch denken’. Design en comfort zijn aangepast aan de tijd en het geestige karakter en de praktische inborst versterkt. Twee eigenschappen waaraan deze icoon, waarvan meer dan 1,7 miljoen exemplaren zijn verkocht, zijn succes te danken heeft. Het is een robuuste, vriendelijk ogende auto geworden met de nieuwe Citroën brand identity.

De nieuwe Berlingo is een fraaie upgrade van de iconische ludospace, die bijna 22 jaar geleden een nieuw segment creëerde.  Als grote speler in dit segment is hij zich in de loop der jaren blijven vernieuwen en onderscheidend en toonaangevend gebleven op het gebied van veelzijdigheid en functionaliteit, denk aan de introductie van drie losse achterstoelen, het handige Modutop-dak en de apart openende achterruit. Geleidelijk aan werd hij comfortabeler en verbeterde de rijkwaliteit. De nieuwe Citroën Berlingo moet de huidige klanten aan het merk binden. Het zijn gezinnen en senioren met een actieve levensstijl, die houden van een aparte, sympathieke en niet al te opvallende auto, die ruimte, functionaliteit en eenvoud willen en bovendien belang hechten aan design, comfort en innovatie.

Design en comfort
De levensstijl en de veranderingen in de levens van deze klanten zijn dan ook een belangrijke inspiratiebron geweest om een optimaal antwoord te bieden op de wensen en behoeften van deze mensen. De nieuwe Citroën Berlingo blijft trouw aan de nieuwe slogan van het merk ‘Inspired By You’ en biedt in antwoord daarop design en comfort.  De nieuwe Citroën Berlingo is comfortabeler en slimmer geworden en heeft alles in zich om ook nieuwe klanten aan te gaan trekken. Tot de doelgroep behoren onder meer actieve, jonge stellen en gepensioneerden, met of zonder kinderen, wonend in de stad of daarbuiten, die houden van fietsen, wandelen en activiteiten in de buitenlucht, zoals tuinieren of klussen.

Sprekende stijlkenmerken
Het front van de nieuwe Citroën Berlingo valt op door sprekende stijlkenmerken, voornamelijk te danken aan gebruik van het EMP2-platform en een kortere overbouw. De nieuwe Berlingo heeft een hogere en kortere motorkap waardoor bestuurders meer zicht op de weg hebben, een bredere en onmiskenbare Citroën-voorkant met de kenmerkende tweelaags lichtsignatuur, en een iets naar voren geplaatste voorruit die voor meer ruimte en licht zorgt.

image/jpeg

image/jpeg

Meubels en reizen
Het interieur van de nieuwe Berlingo is compleet vernieuwd en aan de kwaliteit van de afwerking en de akoestiek merken we dat we met een nieuwe generatie te maken hebben. In de nieuwe Citroën Berlingo valt de hoge rijpositie op en ook het zwevende, strakke dashboard met de ergonomische bediening voor de airco en de vele opbergvakken.
De ontwerpers hebben zich geïnspireerd op de wereld van meubels en reizen waardoor een functioneel en luxueus interieur is ontstaan waarin zachte, heerlijk aanvoelende materialen zijn gebruikt.

Verlengde versie
De nieuwe ludospace Citroën Berlingo is voor het eerst in zijn bestaan leverbaar in twee maten. De standaardmaat M blijft compact en wendbaar en is 2 cm langer dan de vorige generatie, namelijk 4,40 m lang met een wielbasis van 2,78 m. De nieuwe verlengde versie, ofwel de XL, krijgt er 35 cm bij en is daardoor 4,75 m lang met een wielbasis van 2,97 m. Hij is veelzijdiger dan ooit met ruimte voor 5 of 7 inzittenden (zowel de M als de XL), een nieuw antwoord op de veranderende wensen en behoeften van gezinnen en vrienden, die de keuze hebben tussen bewegingsruimte en bagageruimte, afhankelijk van wat ze gaan doen.

De nieuwe Berlingo beleeft over een paar weken zijn wereldpremière op de Autosalon van Genève en is te koop vanaf de tweede helft van 2018 (de introductiedatum verschilt per land). image/jpeg


  

| Disclaimer